De zak van Sinterklaas – Twee dagen voor vertrek

Dames/Heren!

Eindelijk is het dan zo ver; overmorgen ga ik er gewoon samen met die ouwe en z'n paard er van tussen!! OK laten we eerlijk zijn: overmorgen rond dit tijdstip hang ik waarschijnlijk verveeld in het vliegtuig naar Dhaka (Bangladesh), maarja je moet wat om het hogere doel te bereiken.

Het moge duidelijk zijn dat ik er zin in heb om de komende twee maanden te gaan werken bij een farmaceutisch bedrijf in Dhaka. Ik heb nog geen idee wat ik exact ga doen,maar als het goed is heeft het iets me maken met in- en export van medicijnen, en allerlei andere handel waar geld mee te verdienen valt ('international marketing manager': klinkt aardig he ;)). Na deze 2 maanden werken ga ik nog ruim 3 maanden vakantie houden en trekken door zuidoost Azië.

Het eigenlijke doel is natuurlijk om twee maanden in een wildvreemde stad met een totaal andere (moslim)cultuur te leven. Dit zal wel een flinke cultuurshock worden. Hoewel Bangladesh net als Nederland een laagvlakte (+/- 4 keer NL) met erg veel water is, wonen er op dat kleine stukje land 150 miljoen mensen waarvan 45% beneden de armoedegrens leeft. Naast enorme armoede en gruwelijke overbevolking wordt Bangladesh vaak geassocieerd met hongersnood en vreselijke overstromingen. Volgens mij is de enige manier om te kijken of deze vooroordelen ook echt kloppen door het land te bezoeken. Er komen niet veel toeristen dus ik me er al aardig op voorbereid dat ik zelf vaak een toeristische attractie zal zijn. Ik ben dus erg benieuwd wat me te wachten staat! Om jullie een idee te geven van de stad waar ik terecht ga komen heb ik alvast twee fotootjes van Dhaka opgezocht:

De skyline van Dhaka

Het straatbeeld wordt gedomineerd door rickshaws (fietstaxi's)

Om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen kun je dit weblog volgen. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor de mailinglijst door je e-mailadres achter te laten in de rechter kolom. Ik heb de meeste mensen zelf al toegevoegd voor emailalerts, dus heb je al een mailtje van me gekregen dan hoef je je mailadres dus niet meer achter te laten. Vind je het nu al enorm irritant dat je een mailtje van mij hebt gekregen, moet je gewoon even op de link in het mailtje om je uit te schrijven, je krijgt dan als het goed is geen mailtjes meer. In Bangladesh koop ik een lokale simcard zodat ik altijd (tegen een prikkie) bereikbaar ben. Maar tot die tijd kun je me dus gewoon sms'en op mijn Nederlandse nummer.

Adios en tot in Bangladesh!

Rob

Reacties

Reacties

Gert Vliek

Eej Rob,

Mooi werk de weblog, zal hem gaan volgen. Goede reis alvast en geniet ervan!

Boudewijn

Hee Robbie!

Lange tijd niet gesproken. Klinkt als een fantastische kans! Wat een land gast - het belooft wat. Heel veel plezier toegewenst. Mocht je ergens internet (en bandbreedte) vinden, doen we weer 's een skypeje ;).

B

Annick

Draaijer! Lekker bezig hoor!:) echt heel leuk! Ik ga het zeker volgen :D ben echt jaloers op je! Ben maandag begonnen bij de neurologie, mijn eerste officiele baan, doodeng!!!
Heel veel plezier in Dhaka, het wordt vast meersterlijk!

Oh ja...ik weet dat het wat laat is maar....WTF!!! een 10 voor je afstuderen? doe eens normaal!! haaha Gefeliciteerd!!!

x Daas

Henk de Boer

En vergeet niet schatje: ik hou van je en ben voor altijd de jouwe!

Charlotte

Ha die Rob,

Veel plezier in Azië. Het is een ervaring die ze je nooit meer kunnen afnemen, dus geniet met volle teugen.
Groetjes,
Charlotte

Naomie

Ha Robje ;-)

Heel erg veel plezier en vergeet er vooral niet van te genieten!

Groetjes x

Naomie

Paula

heej Rob,

heel veel plezier!
het lijkt me doodeng en 't is absoluut niets voor mij, maar ben erg benieuwd naar je verhalen:) doe je een beetje voorzichtig daar? als er beestjes op het eten zitten moet je het niet eten huh! :P
nou groetjess! X Paula

bierhoff

Beste international marketing manager

Super dat je daar naar toe gaat. Een zeer waardevolle reis lijkt me. Natuurlijk eentje met enige spanning, maar het is nog lang geen tijd om je al bij alles neer te leggen en de vertrouwde paden te gaan bewandelen. Maakt er iets moois en ook ik ben op skype regelmatig te vinden dus dan kunnen we mooi contact houden.
Groet Erwin

Bas ABN

Klinkt avontuurlijk allemaal! Heel veel plezier, zal je verhalen zeker gaan volgen.. en als het als international marketing manager niet lukt kun je altijd nog een carriere beginnen in risk managment ;-) Bussines allignment, ontbijtchoco en kantoorbanaan zijn allen termen die jou goed bekend zijn, dus dat komt wel goed!;-)

Geniet ervan

Groetjes Bas

Steven

Int. handel... interessant :) Veel plezier in Bangladesh!

Els

Hey meneer de internationale marketingmanager! (dat klinkt nog mooier dan IK logistiek ;-))

Heel veel plezier in Bangladesh, ben echt benieuwd naar je verhalen! Ik ben vannacht weer geland na vier topweken in Noord-Afrika. Blijf je volgen!

Liefs Els

Ivo

Heerlijk al die reislogs die je tegenwoordig moet volgen om je vrienden in de gaten te houden!!! ;-)

Nee man, ik doe het graag en ben freakin benieuwd naar je bevindingen daar!

Rock 'em Draaijer!!!

Ivo

Herman

Yo Robbie!!

Las vandaag op het nieuws dat ze in de Dhaka een replica van de Taj Mahal hebben gebouwd die nu te bezichtigen is voor toeristen.
Veel plezier als lange blanke in dat 'mierennest' Dhaka ;) Probeer je er maar zo goed mogelijk een weg doorheen te banen!

Gaat je goed, lekkertje!!

Herman

Paul (Atos Origin)

Hoi Rob,

zuid-oost Azie lijkt me erg cool. Heel veel plezier met je werk en vakantie daar. Ik zal deze weblog met veel interesse volgen.

Gr. Paul

Natalia

Hey Robbie,
heb je een goede start gehaad? I hoop so ;-)
Success nog verder
kusjes uit Groningen

Ivo

Brute foto's ouwe!!! En dat filmpie kan ook rechtstreeks naar de een nieuwe epdisode van de chainsaw masacre!
Bizar om mee te maken van zo dichtbij of niet??

Pruijsen

Dus dáárvoor ben je aangenomen bij dat bedrijf, koeien slachten! En dat noemt zichzelf marketing manager ;-)

Maar ziet er goed uit Robbie! Volgende keer ook een verhaaltje erbij en we zijn helemaal tevreden :-)

Laatste werkdag bij de ABN zit erop trouwens, maandag beginnen bij Ormit!

Kim Sha

Ha die Rob!
Jeetje, wat een gekke en drukke stad! Echt heel anders dan hier. Ben nu al benieuwd naar je reisverhalen.
En die film en foto's met die koe! BAh! Ik kreeg er beetje buikpijn van haha. Maarjah, hoort erbij he...
Veel plezier en succes!
X

Renee

Heeey Robbie,

En dan staat er nog boven "Geef Rob Draaijer extra fotoruimte kado!" Dat gaan we dan mooi niet doen, dus met dit soort lugubere shots... ;-)
Ziet er in ieder geval indrukwekkend uit!
Neem je bij terugkomst wat stukjes vlees mee voor een verlaat 't HOI kerstdiner? (maken we er wel een paas/pinkster-diner van)
Fijne tijd daar verder! X, Renée

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!